Ungdomsmottagning

ÅÅÅÅhh, jag är så förbannad. Ungdomsmottagningen i Härnösand alltså, ovettigare människa får man ju fan leta efter. Denna kärring ska jag berätta för er som inte redan vet, är fullkomligt jävla dum i huvudet.

Här kommer jag och säger att jag skulle vilja förnya mitt P-piller recept. Detta är inte en speciellt svår procedur eftersom jag gått på P-piller sedan jag var aderton år gammal. Det går oftast till som så att man går in, meddelar sitt ärende, barnmorskan säger "jaha, samma igen?", "Jajjemän!", säger jag och hon skriver ut receptet. Så lätt är det egentligen. Man kan säga att riktigt så går det inte till i denna förhatliga stad. Låt mig beskriva det steg för steg:

* Jag kommer, aningen stressad till Ungdomsmottagningen. Detta för att jag glömt min tid och var tvungen att springa dit.
* Kärringen ber mig sitta ner en stund så hon kan porrsurfa eller annat vettigt. Detta stressar mig en aning då jag inte precis hade tid att sitta där som en annan klamydiasmittad idiot.
* Jag får (10 minuter sent) gå in till sagda kärring.
* Jag meddelar mitt ärende.
* Tanten börjar ställa konstiga frågor som:
Har du samma pojkvän som förra året? (Jag kan inte överhuvudtaget minnas att jag skulle ha någonting som ens påminde om en pojkvän förra året...)
Röker eller snusar du? (Ja, jag snusar, fortfarande. JAAAAA jag ska sluta jag VET att det är farligt.)
Vad väger du? (Här svarar jag samma som innan eftersom jag inte ens minns vad det var jag sa förra gången. Hon meddelar mig att jag uppgett den fabulösa vikten av 72 kilogram, varpå jag nästan inte kunde hålla mig för skratt. Det var minst sagt ett tag sedan jag vägde det...)
Har du besvär i underlivet? Nej. Och Nej nej nej nej nej nej nej nej nej. Jag skojar inte med er, hon ställde denna fråga SJU gånger (jag räknade!) med olika formulering. Okej att fråga EN gång, men sju? Hade jag haft det så hade jag väll sagt det första gången hon frågade? Vid sista tillfället övervägde jag att beskriva en hel mängd äckliga symptom bara för att hon skulle hålla käften.

När jag väl kommer ifrån rummet har jag fått veta att jag: Är fet. Dricker för mycket. Snusar för mycket. Har alldeles för hög puls (KONSTIGT att man får adrenalin när nån kallar en fet?), tränar för lite, har för stort midjemått, äter för dåligt och framför allt, för att poängtera återigen: Är Fet. Dessutom har jag oskyddat sex, onekligen intressant efter som sex överhuvudtaget inte är mitt signum.
Jag visste redan allt detta, jag behöver inte höra det från henne, och framför allt inte när jag där för det enda syftet att kunna börja på mina P-piller igen.

Så jag går till Apoteket för att hämta ut de piller som krävdes 35 minuters tortyr för att få. Vad händer? Kärringen har tryckt på fel knapp och jag kan inte få några piller. Alltså måste jag dit igen imorgon.

Skitsamma, lika bra att bli på smällen.

Kommentarer
Postat av: anna

är det brasilianskan du varit hos? jag vägrar gå till henne, frågar alltid efter någon annan när jag bestället tid=)



hon är så mot alla!!!!

2008-12-15 @ 22:30:23
Postat av: Stenmark

Butch: Gammal och fet :D

2008-12-16 @ 00:11:21
Postat av: Jens

lawl

2008-12-16 @ 06:32:39
URL: http://jensrankvist.blogg.se/
Postat av: Stefan Fundin

Lite roligt var det.. .P

2008-12-16 @ 14:38:51
Postat av: anna

jag tror ungdomsmottagningen är öppen för er killar också...

2008-12-16 @ 16:59:11
Postat av: Ida Kentner

Eller: alkoholiserad och undernärd.

2008-12-17 @ 01:51:10
URL: http://idakentners.blogg.se/
Postat av: Lisa (Elin:))

Haha sjukt kul när jag läser igen! Myriamklubben 4ever funderar på att ringa snart och börja tracka henne för diverse problem alla på samma gång!!! =P

2008-12-18 @ 02:10:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0